Scotch Whisky International partner van hockeyverenigingen in Hoofdklasse

“Ik drink geen druppel, maar het rendement is zo lekker”

De schaarste van oude Single Malt Whisky’s biedt kansen voor beleggers. Dit wil Scotch Whisky International onder de aandacht brengen van hockeyend Nederland. Voorafgaand aan de competitiewedstrijd tegen Amsterdam is met HC Bloemendaal de eerste overeenkomst getekend. Vanaf 1 november zijn reclamedoeken met de opvallende pay-off “Ik drink geen druppel, maar het rendement is zo lekker” geplaatst in rollboarding bij Hoofdklasse verenigingen. Via de hockeyverenigingen worden potentiële beleggers uitgenodigd voor een bezoek aan het zwaar beveiligde pand waar één van ‘s werelds grootste collecties van Single Malt Whisky’s wordt beheerd voor de klanten.

Scotch Whisky rollboarding

Scotch Whisky International (SWI) faciliteert beleggingen in hoogwaardige vaten en zeldzame flessen Schotse Single Malt Whisky’s. Voor het beleggingsproduct heeft SWI sinds 2014 een vergunning ontvangen van de Autoriteit Financiële Markten. Na positieve ervaringen met sponsoring van een tweetal amateurvoetbalclubs is nu gekozen voor een partnerschap met hockeyverenigingen. ‘Hockeyers zijn een relevante doelgroep en wij hopen dit seizoen een samenwerking te starten met alle zestien verenigingen met teams in de hoofdklasse’, aldus Michel Kappen, CEO en whiskykenner.

De eerste overeenkomst met HC Bloemendaal werd gisteren getekend en in de komende weken volgen meer verenigingen. De samenwerking wordt gecoördineerd door Lokerman Marketing & Sponsoring, dit bureau bracht de partijen ook bij elkaar. De sponsoring bestaat uit het plaatsen van 2x 24 meter reclamedoeken in het universele reclamesysteem van de hoofdklasse hockeyclubs. Vanaf deze zomer staan de rollboarding machines bij meer dan 10 hoofdklasseclubs en in de loop van dit seizoen verwacht het bureau dat Uythof Position Projects (UPP) het reclamesysteem bij alle verenigingen heeft geplaatst.

Potentiële beleggers, met affiniteit voor whisky, worden via de hockeyverenigingen uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst in het zwaar beveiligde kantoor van SWI in Sassenheim. Hier staan duizenden flessen whisky’s, die voor haar klanten worden beheerd. De bestuursleden van de hockeyverenigingen zijn hier reeds ontvangen. Commercieel directeur Uno Bierhuys: ‘voor ons is een partnerschap met hockeyverenigingen een bewuste keuze. De business clubs, de veteranenteams maar ook de ouders van jeugdleden laten wij graag kennismaken met ons beleggingsproduct whisky’. Speciaal voor hockey is Laurens Goedegebuure, keeper van Amsterdam en wereldkampioen zaalhockey aangetrokken als ambassadeur.

De hockeyverenigingen hebben geïnvesteerd in een universeel reclamesysteem. ‘Het bundelen van de rechten van de verenigingen gaat nu zijn vruchten afwerpen en samen bieden de clubs een relevante propositie aan voor landelijke partners’, aldus Jan Willem Lokerman, directeur van Lokerman Marketing & Sponsoring. Het bureau realiseerde al partnerships met Vrumona voor Sourcy Vitaminwater en de Vriendenloterij voor de hoofdklasse hockeyverenigingen.

Meer informatie en foto’s:

Scotch Whisky International:
Michel Kappen mk@swi1.com of 0252 – 222 011 scotchwhiskyinternational.com

Lokerman Marketing & Sponsoring:
Jan Willem Lokerman jw.lokerman@lokerman.nl of 06 – 411 55 724